Betaalmethodes

We bieden verschillende betalingsmethodes aan. We moedigen klanten aan om zoveel mogelijk gebruik te maken van online betalingen aangezien deze eenvoudig zijn en tijdswinst betekenen voor alle partijen, doch blijven we klassieke betaalmethodes ondersteunen, een overzicht:

Online

We bieden een flexibel online betalingssysteem aan. Het laat toe om te betalen met volgende betaalmiddelen: Bancontant, Kredietkaart (Mastercard, Visa, American Express), KBC/CBC online of mobiele app, Belfius online of mobiele app.

Voor online betalingen werken we met een lopende rekening per klant. Er wordt doorgaans een groter bedrag opgeladen op een persoonlijke rekening die dan gebruikt kan worden om meerdere bestellingen te plaatsen. Dit laat onze klanten toe om hun dagelijkse bestellingen veel sneller af te rekenen zonder telkens een betalingsproces te moeten doorlopen. Het stelt ons ook in staat om geen transactiekosten door te rekenen wanneer een bedrag van € 25 of meer opgeladen wordt.

Een lager bedrag dan € 25 opladen is wel mogelijk maar hier worden dan wel € 0,30 transactiekosten aangerekend. Het minimum op te laden bedrag bedraagt € 5.

Op zijn/haar persoonlijke pagina behoudt een klant ten alle tijde een transparant overzicht van alle betaalde bedragen en alle saldo wijzigingen. Alsook een overzicht van alle bestellingen en hun inhoud.

De online betalingen worden in alle veiligheid verricht door een PCI gecertifieerde betalingsprovider. Voor de betaling wordt U tijdelijk doorverwezen naar hun betalingsportaal. Broodbaar ontvangt of bewaart op geen enkele manier de gegevens van uw betaalmiddelen.

Factuur

Enkel beschikbaar voor bedrijven. Tenzij gespecifieerd worden facturen aan het einde van elke maand opgemaakt en elektronisch verstuurd. Het is mogelijk aparte facturatie adressen te gebruiken op 1 account, indien nodig worden deze best vermeld in de opmerkingen of voordien meegedeeld via e-mail.

Contant

Bij levering kan er contant betaald worden aan de chauffeur. Om al onze klanten tijdig te kunnen bedienen vragen we om de contanten klaar te hebben voor de levering gebeurt. Onze chauffeurs hebben een beperkte hoeveelheid wisselgeld op zak. U kan bij de bestelling in de opmerkingen vermelden indien er specifiek wisselgeld nodig is.

Payconiq

Payconiq betalingen gebeuren per bestelling door middel van een smartphone applicatie. Bij Payconiq is er dus geen lopende rekening, de persoonlijke pagina van de klant bevat een volledig overzicht van alle transacties. Payconiq werkt door middel van een SEPA Direct Debit opdracht. Met de app kan je handelaars maar ook andere gebruikers betalen.


Instructies elektronisch betalen

Online (Bancontact/Kredietkaart)

Om een online betaling te gebruiken dien je eerst geld op je rekening bij Broodbaar te laden. Dit kan je doen door via je persoonlijke pagina (of klik op het spaarvarken bovenaan).

Je kan zelf kiezen welk bedrag je wil opladen op je rekening. Hou er rekening met het minimum bedrag van € 5 en dat er voor bedragen onder € 25 een transactiekost van € 0,30 in rekening wordt gebracht. Je doet er best aan een bedrag op te laden voor meerdere bestellingen, daardoor moet je het betalingsproces niet bij elke bestelling opnieuw doorlopen.

Na het ingeven van het bedrag wordt je geleid naar het betalingsportaal van de betalingsprovider. Je kan hier kiezen via welke methode (Bancontact, Mastercard, Visa, Belfius, KBC, ...) je de betaling wil voltrekken. Afhankelijk van de methode kan je een kaartlezer of een mobiele app van je bank nodig hebben om de transactie goed te keuren.

Wanneer de betaling compleet is zal je terug geleid worden naar de website van Broodbaar. Hier krijg je de betaling meteen te zien in je betalingsoverzicht. Dit betalingsoverzicht bevat alle opgeladen bedragen maar ook alle bestellingen zodat je een transparant overzicht hebt over de betalingen en uitgaven die gebeurden.

Je huidige saldo is altijd zichtbaar in de navigatiebalk, bij het spaarvarken .

Mocht je op een dag geen gebruik meer willen maken van online betalingen, dan kan je ons vragen om het saldo terug te storten. Deze aanvraag kan je doen via dit dit formulier. Een terugstorting kan enkele dagen in beslag nemen. Deze terugbetaling is kosteloos.

Payconiq

Om met Payconiq te betalen kies je deze methode bij het afrekenen. Er zal een QR code in beeld verschijnen die je met je telefoon kan scannen met behulp van de Payconiq app. Vervolgens geef je je pincode in en is de betaling voltooid. Hierna hoef je enkel nog je bestelling te bevestigen.

payconiq step 1
Kies Payconiq als betaalmethode
payconiq step 1
Een QR code verschijnt
payconiq step 1
Scan de code met de Payconiq app
payconiq step 1
Geef je pincode in
payconiq step 1
Klaar! Bevestig je bestelling

Wanneer je een bestelling plaatst van op je smartphone zelf hoef je geen QR code te scannen, in dat geval zal de Payconiq app automatisch opnenen waarin je de dan de betaling kan bevestigen.

Iedereen kan Payconiq gebruiken, na installatie van de smartphone applicatie gebeurt er een verificatie door middel van eenmalige transactie van € 0,01. Dit kan enkele dagen duren. Wanneer je echter klant bent bij ING, KBC of Belfius en je gebruikt de mobiele app van je bank kan je de verificatie onmiddellijk (en gratis) doen.

Volg de links hieronder om de app te installeren:

Google Play Apple AppStore
© 2018 Broodbaar - contactgegevens, voorwaarden & privacy